tiistai 14. maaliskuuta 2017

Lontoo, päivä 3.

Lomamme viimeinen aamu alkoi tutulla tavalla, eli huolettomasti heräillen aamusuihkuun sekä muihin aamupuuhiin. Nautittiin myös yhteinen, aikaisempiin aamuihin verrattuna entistäkin runsaampi aamiainen ennen kaupungin vilinään suuntaamista. Aamupalaan hyödynnettiin kaikkia jääkaappiin jääneitä aineksia ja vatsat tulivat täyteen mm. kaurapuurosta mansikoilla, vadelmilla ja mustikoilla, sekä munakkaasta, croissanteista ja kahvista. Aamutouhujen jälkeen pakkailimme laukut kasaan ja luovutimme huoneemme. Matkalaukut jäivät kuitenkin hotellille vielä säilöön.

Lähdimme noin klo 11:00 jälkeen kävelemään Earl's Courtin metroasemalle, suuntana Harrods. Ostimme viimeiset tuliaiset ja kävimme herkuttelemassa porkkanakakkua sekä macaronseja. Harrodsin jälkeen suuntasimme kohti Borough Marketia. Ruokamarkkinoiden tarjonta herätteli mukavasti makunystyröitä. Oli hauska kierrellä katselemassa torin laajaa tarjontaa. Marketilla pyörimisen jälkeen kävimme lounastamassa Le Pain Quotidienissa ja vierailimme viereisessä kirkossa.

Iltapäivällä, about klo 15:30 aikoihin suuntasimme takaisin hotellillemme hakemaan matkalaukut ja lähdimme Heathrown lentokenttää kohti. Metromatka Earl's Courtilta lentokentälle kesti n. 40 minuuttia. Mitä lähemmäs kenttää tultiin, niin sitä enemmän näkymät muuttuivat ankeammiksi. Välillä ikkunasta pilkahti hyvinkin koruton ja synkkä näky. Rönsistyneiden, melko värittömien talojen pihoilla roikkui vaatteita kuivumassa repaleisten puuaitojen päällä. Sääkin oli muuttunut harmaaksi, joka oikeen korosti tuota ankeaa näkyä.

Kentällä meillä oli noin 1,5 h aikaa ennen portille menoa, joten lopettelimme lomamme vielä kunnon illallisen äärellä. Syötiin molemmat seafood risottoa Stradassa. Paluulento oli ihan ajallaan ja meni muutenkin hyvin. Saavuimme puolen yön jälkeen Helsinki-Vantaan kentälle, jossa meitä oli vastassa Niko ja Carabella. Kotiin oli ihan kivaa palata, vaikka Lontoossa olisikin voinut viettää vielä muutaman lisäpäivän.. :)